lijnkaping
Bent u slachtoffer geworden van lijnkaping of slamming, dan kunt u dit melden via Meld.nl. Lijn kaping is het ongewild overzetten van de ene telefonieaanbieder naar de ander. U bent ondernemer en merkt opeens dat u een andere telefonieaanbieder heeft. Onverwachts krijgt u een rekening in de bus of een monteur op de stoep. U of één van uw medewerkers heeft nooit contact gehad met de nieuwe aanbieder. Of er is wel contact geweest, maar u of één van uw medewerkers heeft niet bewust ingestemd met een aanbod. Toch bent u overgezet. We spreken in zo’n geval van lijn kaping. Lijnkaping is voor telefonieabonnees heel vervelend. Uw telefoonaanbieder mag u overzetten naar een andere telefoonaanbieder. Maar alleen als u daarvoor toestemming hebt gegeven. Een andere telefoonaanbieder mag uw abonnement dus niet zomaar overnemen. Gebeurt dat wel? Dan is dat slamming. Voor rechtshulp bij telecomfraude kunt u een fraude advocaat inschakelen via Het Juridisch Meldpunt.
fraude advocaatMeld.nl bespaart u slecht geïnformeerde medewerkers, onterechte doorverwijzingen, tijdrovende belrondes en enorme formulierenstromen.