slamming
BENT U VERDACHTE: KLIK DAN DOOR. Bent u slachtoffer geworden van lijnkaping of slamming, dan kunt u dit melden via Meld.nl. Slamming is het ongewild overzetten van de ene telefonieaanbieder naar de ander. Uw telefoonaanbieder mag u overzetten naar een andere telefoonaanbieder. Maar alleen als u daarvoor toestemming hebt gegeven. Een andere telefoonaanbieder mag uw abonnement dus niet zomaar overnemen. Gebeurt dat wel? Dan is dat slamming. In de wet staat dat slamming verboden is. Telefoonaanbieders hebben afspraken gemaakt om slamming te voorkomen. Een van de afspraken is dat een aanbieder altijd uw toestemming moet hebben vóórdat hij u mag overzetten. U bent ondernemer en merkt opeens dat u een andere telefonieaanbieder heeft. Onverwachts krijgt u een rekening in de bus of een monteur op de stoep. U of één van uw medewerkers heeft nooit contact gehad met de nieuwe aanbieder. Of er is wel contact geweest, maar u of één van uw medewerkers heeft niet bewust ingestemd met een aanbod. Toch bent u overgezet. We spreken in zo’n geval van lijnkaping. Lijnkaping is voor telefonieabonnees heel vervelend. Voor rechtshulp bij slamming kunt u een strafrecht advocaat inschakelen via Het Juridisch Meldpunt.
fraude advocaatMeld.nl bespaart u slecht geïnformeerde medewerkers, onterechte doorverwijzingen, tijdrovende belrondes en enorme formulierenstromen.