Meld.nl zal na start een complementerende rol spelen bij bestaande en nog op te richten meldpunten en zal in fases een vervangende functie verkrijgen.
Meldpunten profiteren van juridischmeldpunt.nl. Om meldingen binnen te krijgen hoeft u niet meer aan dure communicatiemarketing te doen; burgers weten juridischmeldpunt.nl snel te vinden. Dat werkt kostenbesparend. Meld.nl heeft groot effect en scheelt veel tijd voor alle belanghebbenden; burgers, (zorg)instellingen, bedrijfsleven en overheid.
Overheden, bedrijfsleven, maatschappelijke organisaties en kennisinstituten hebben verschillende doelen, taken en verantwoordelijkheden. Toch biedt juridischmeldpunt.nl voordelen voor alle partijen. Door kennis en kunde te bundelen kan men invloed vergroten en tegelijkertijd meer resultaten behalen.
– Voor meldingen gaan burgers naar 1 centraal loket voor overheden.
– Voor organisaties buiten de overheid zullen o.a. de volgende functies gestimuleerd worden:
- Verwerken van alle meldingen en dit o.a. bij de overheid in beeld brengen door aan te kaarten waar verbeterpunten liggen omwille van kwaliteitsverbetering.
- Onder de aandacht brengen van meldingen bij de politiek, beleidsmaker en de media.
- Verzamelen van klachten en ervaringen om vervolgens te rapporteren aan overheid.